Cennik napraw i sprzątania mieszkania

Gdy wyprowadzasz się z mieszkania, nie zawsze masz czas i siłę, by doprowadzić je do stanu z dnia kiedy się do niego wprowadzałeś. Z jednej strony chcesz postąpić uczciwie i dokonać wszelkich napraw oraz solidnie posprzątać lokal, ale z drugiej – z uwagi na załatwianie formalności związanych z nowym miejscem zamieszkania, być może zmianą pracy  – zabrało ci energii lub czasu i zwyczajnie nie dasz rady wszystkiego pogodzić. Czy my jako wynajmujący przygotowaliśmy się na taką ewentualność? Oczywiście 🙂

Jak doskonale wiesz zgodnie z naszą umową najmu najemca zobowiązany jest do oddania mieszkania w stanie niepogorszonym w stosunku do dnia jego odbioru (pierwszego dnia najmu) zarówno pod względem technicznym jak i czystości. W celu zabezpieczenia wywiązania się z umowy pobrana została od ciebie zwrotna kaucja, która zostanie rozliczona właśnie na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego Protokół w sposób konkretny porównuje stan poszczególnych elementów mieszkania (ścian, mebli, wyposażenia) z dnia, kiedy najemca wprowadzał się do mieszkania do stanu mieszkania do stanu z dnia, kiedy je opuszczał. Łatwo więc wylistować, co zostało zniszczone w trakcie najmu, a co będzie wymagało jeszcze posprzątania czy naprawy. Przypominamy, że zawsze oddajemy każdemu najemcy mieszkanie w pełni posprzątane, (to jest – z wymytymi sanitariatami, wytartymi kurzami, umytymi oknami, podłogą, wyczyszczonymi sprzętami) i tego samego oczekujemy przy odbiorze mieszkania. Podobne podejście mamy także do stanu technicznego – każdy najemca otrzymuje mieszkanie z kompletem żarówek, sprawnymi sprzętami, meblami. Uważamy, że miło jest wprowadzić się do mieszkania, gdzie panuje ład, nie ma oberwanych kontaktów, cieknących kranów czy niedziałającej pralki.

Co jednak w sytuacji, gdy najemca w chwili wyprowadzki uświadamia sobie, że  jeden ze sprzętów jest zepsuty, okna nieumyte a piekarnik zarośnięty tłuszczem? Cóż, są to sytuacje rzadkie, gdyż zawsze w chwili podpisywania wypowiedzenia wspólnie z najemcą analizujemy mieszkanie pod kątem ewentualnych zniszczeń. Więcej o typowych usterkach tutaj. Zawsze namawiamy najemców do organizowania napraw na własną rękę (być może uda znaleźć się solidnego, taniego fachowca lub ktoś ze znajomych to złota rączka). Część najemców wie jednak, że nie ma na to czasu i woli koszt napraw i sprzątania pokryć z wpłaconej przez nich kaucji. Rozumiemy to, ale uprzedzamy, że to jest najdroższe rozwiązanie. Dlaczego? Powód jest prozaiczny – organizowanie naprawy i sprzątania  w trybie pilnym nie pozwala nam szukać tańszego fachowca czy materiału. Kluczem jest wówczas jego dostępność i możliwość naprawienia szkody/posprzątania jak najszybciej jest to możliwe.  Dlatego zawsze proponujemy najemcom by sami dokonali napraw i posprzątali we własnym zakresie – im to wyjdzie taniej, a dla nas bezobsługowo.

Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom zabieganych najemców poniżej prezentujemy przykładowy cennik prac porządkowych (w cenach brutto) dostępnych na rynku firm sprzątających realizujących usługę w trybie pilnym na terenie miasta Łodzi:

KUCHNIA

1 umycie piekarnika  80zł
2 umycie płyty gazowej/elektrycznej/indukcyjnej  60zł
3 umycie i rozmrożenie lodówki  80zł
4 umycie zlewu  40zł
5 opróżnienie i umycie szafek kuchennych  200zł
6 wyczyszczenie zmywarki  80zł plus cena środka

ŁAZIENKA

1 wyczyszczenie kabiny prysznicowej (usunięcie kamienia, osadu, usunięcie nieczystości w odpływie) 200zł
2 wyczyszczenie pralki (najlepiej octem) 50zł
3 umycie umywalki  30zł
4 wyczyszczenie kolanka pod umywalką  40zł
5 umycie wc z zewnątrz i wewnątrz  60zł
6 umycie płytek na ścianach  100zł
7 wyczyszczenie kratki wentylacyjnej  40zł

POZOSTAŁE

1 umycie podłóg 50zł/pomieszczenie
2 opróżnienie pozostałych mebli (szaf, szafek, regałów, łóżek) 120zł/pomieszczenie
3 umycie okien 150zł/okno
4 zapewnienie kompletu żarówek/halogenów 20zł/halogen; 20zł/żarówka
5 poprawa mocowania kontaktów i gniazdek  40zł/gniazdko/kontakt

NAPRAWY SZKÓD

1 malowanie ścian 300zł/ściana
2 wyszczerbienie płytki od 90zł/płytka
3 porysowanie paneli od 90zł/panel
4 porysowanie blatu w kuchni od 60zł
5 porysowanie szafki/regału od 50zł

W tym miejscu przypominamy, że nie obciążamy najemców za zużycie mieszkania i jego elementów, które mieści się w ramach tzw. „normalnego zużycia”. Więcej o tym – tutaj.

*Podane ceny mają charakter poglądowy i mogą ulec zmianie. Ostateczne rozliczenie szkód i  sprzątania uzależnione jest wyłącznie od stanu mieszkania zdanego przez najemcę. Rozliczenie to przeprowadzane jest indywidualnie dla każdego najemcy i zostanie uwzględnione przy rozliczeniu kaucji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.