Co zrobić gdy, czyli katalog różnych życiowych problemów z mieszkaniem

Zalanie, pożar, kradzież, uszkodzenia mebli, zepsucie sprzętów AGD, konflikt z sąsiadem, zgubienie kluczy do mieszkania – to tylko przykłady sytuacji, kiedy najemca potrzebuje wsparcia właściciela mieszkania. Z racji tego, że nie sposób omówić wszystkich przypadków w trakcie podpisywania umowy najmu – jak zawsze zachęcamy co kontaktu. By przybliżyć wam nasze podejście do różnych życiowych sytuacji związanych z mieszkaniem, które mogą cię spotkać w trakcie wynajmu, polecamy ten wpis.

  1. Zdarzenia losowe

Pierwszą kategorią są zdarzenia losowe, które mogą cię spotkać wszędzie: zalanie, pożar, kradzież. Naturalnie, w pierwszym odruchu powinieneś skontaktować się z odpowiednimi służbami – strażą pożarną, policją, wezwać karetkę, jeśli jest taka konieczność. W drugiej kolejności, prosimy o kontakt z nami. Każdy przypadek jest inny, ale generalna zasada jest taka, że nasze ubezpieczenie mieszkania nie zabezpiecza przedmiotów najemcy. Dlatego zawsze sugerujemy wykupienie indywidualnego OC na własną rękę (więcej o tym instrumencie poczytaj tutaj).

Zdarzenia losowe mogą choć nie muszą przysparzać sporych strat w mieszkaniu. Po zalaniu może być konieczne malowanie, wymiana podłóg, czy nawet mebli. Pożar może zniszczyć wszystko doszczętnie, a kradzież spowodować utratę majątku. Dlatego konieczne będzie ustalenie przyczyny zdarzenia i odpowiedzialności. Wiadomo, jeśli zapomnisz zakręcić wodę i zalejesz sąsiada, będziesz musiał pokryć powstałe szkody w wynajmowanym mieszkaniu oraz u sąsiada.

By uniknąć szkód pamiętaj:

  • nigdy nie zostawiaj kluczy do mieszkania sąsiadom, znajomym, a o ich zgubieniu koniecznie nas poinformuj –  wówczas konieczna będzie wymiana zamków. Na marginesie mówiąc, po zmianie najemców wymieniamy wkładki w zamkach, masz więc pewność, że klucze do mieszkania masz tylko ty i my
  • przed opuszczeniem lokalu sprawdź, czy zakręciłeś krany, czy żadna z uszczelek nie przecieka. Gdy wyjeżdżasz na dłużej zakręć zawór wody
  • zawsze sprawdzaj kurki od gazu – nieszczelne lub odkręcone bez potrzeby mogą spowodować tragiczne w skutkach nieszczęście
  • zwracaj uwagę na instalację elektryczną. We wszystkich naszych mieszkaniach zainwestowaliśmy w nową i porządną instalację – to jedna z najważniejszych spraw przy remoncie, na którą kładziemy duży nacisk. Gdyby jednak zdarzały się przepięcia, zwarcia – prosimy o pilny kontakt. Pilnuj także gniazdek, włączników – niedokręcone lub naderwane mogą być niebezpieczne

2. Szkody

Używane rzeczy niszczą się w miarę upływu czasu. Absolutnie to rozumiemy – w naszym słowniku ten proces figuruje pod hasłem: normalne zużycie lokalu. Więcej na ten temat poczytaj w tym wpisie.

Zawsze podkreślamy, że oczekujemy zwrotu mieszkania w stanie nie gorszym niż w dniu jego oddania tobie w najem. Zatem skoro wynająłeś mieszkanie ze sprawną lodówką, pralką, piekarnikiem, to liczymy, że takie właśnie zostawisz wyprowadzając się.

Wszystkie szkody zgłaszaj nam na bieżąco – być może sami będziemy mogli pomóc albo polecimy ci fachowca, jeśli będziesz sobie tego życzył. Chcielibyśmy bowiem mieć świadomość wszystkich napraw naszych mebli czy sprzętów. Poza tym, część asortymentu ma jeszcze gwarancję producenta – warto to wykorzystać.

Ponadto, jako, że sami remontowaliśmy nasze mieszkania zadbaliśmy o zapas glazury i terakoty. Jeśli więc wyszczerbi się płytka – zgłoś nam, dostarczymy ci materiał, o ile będziemy w posiadaniu – naprawa wówczas będzie mniej kosztowna dla ciebie.

3. Sprawy personalne

Być może wszedłeś w konflikt z sąsiadem albo potrzebujesz dłużej przenocować gościa np. siostrę ? Skontaktuj się z nami – wesprzemy cię w sporze, poradzimy jak rozwiązać sprawę noclegu (najpewniej zgłosimy czasowo dodatkowego mieszkańca do spółdzielni celem zwiększenia opłat za czynsz – o tym poczytasz również tutaj).

A może potrzebujesz dodatkowego wyposażenia lub chciałbyś coś zmienić w mieszkaniu? Koniecznie daj nam znać. Jako, że mamy kilka całkiem dobrze wyposażonych mieszkań w swojej ofercie, czasem się zdarza nam trzymać zapasowe meble – być może będziemy w stanie doposażyć cię bez nakładów finansowych.

Zmiany wyglądu mieszkania – jeśli trwałe, takie jak malowanie, wiercenie dziur, czy przemieszczenie stałej zabudowy – prosimy o kontakt. Zawsze zastrzegamy, że wszelkie prace remontowo-wykończeniowe w mieszkaniu są możliwe tylko za naszą zgodą.

Na koniec chcielibyśmy podkreślić najważniejszą sprawę – każda sytuacja jest inna i rozpatrujemy ją indywidualnie. Jeśli tylko możemy to pomagamy. Niektóre szkody pokrywamy w całości sami, inne częściowo z najemcą, ale zdarzyć się mogą też takie, które najemca będzie musiał opłacić sam. Jak zawsze możesz liczyć na naszą pomoc i uczciwe podejście do sprawy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.